Wednesday, August 4, 2010

Picnic at PORTDICKSON again again and again. Hehe

Ouh tidak, lame sgt tidak menaip di blog ku yg tersayang ini. Dan kini sha telah menukarnye ke wajah yang baru. Hehe. Ilham ini datang dari sebuah blog. Tp STILL IN CONSTRUCTION. Haha. Sabo ye semue. Line int CELCOM BROADBAND di kawasan BANGI sangat lah ‘KESIPUTAN’. Haha. Saya adalah sorg gadis yg benar-benar ADDICTED with CYBERWORLD. Jadi saya sudah mule berkira dan berimagine-imagine hendak menukar line INT saya ke ‘KOTAK HITAM’ iaitu? P1 WIMAX! Walau pun mahal, tetapi saye dpt rasekan saya akan berpuas hati dengan ‘KEEXPRESSANNYE’ hehe. Tapi perlu cek dahulu lah BANGI dan RUMAHKU SYURGAKU laju atau tidak line WIMAX nye. Haha. Tapi tidak mengapalah, buat masa ini, sha bergantung hidup dahulu dengan ‘BEROKBAND’ saye ini yang ‘KESIPUTAN’ ini. Dia maseh bole berjasa dengan saya. Haha. Terima kaseh ‘AZIMAT PUTIH’. Hehe. Banyak pulak bergelak ketawe padahal tak start lagi entry psl picnic nye nih. Huahuahua.


Baiklah-baiklah, bersabar ye wahai sekalian umat. Hehe. Begini. Sebelum ini sha dan sahabat handai pewaris-pewaris INTELEKTUAL DIP SYARIAH PERUNDANGAN ISLAM, telah pun pergi picnic ‘menghilangkan TENSION’ kate mereka di PORTDICKSON juge, tempatnye adalah di TANJUNG BIRU. Dicadangkan oleh ‘MUHAMMAD ADIB CHE ANUAR’. Syukran bro. combine ARAB dan ENGLISH gitu ye. Hehe. Tempatnye tersangat lah cantek, dan Alhamdulillah, kami sekelas semue berpuas hati. Hendak dipendekkan cerite, kitorg KONVOI 5 buah kereta. Dan pemandu-pemandu bertauliah nye adalah MUHAMMAD ABIB CHE ANUAR, TUAN HAZIRUL TUAN MAT, NOR FARIDA MANSOR, MUHAMMAD IMRAN RAZALI dan seorang lagi pemandu tambahan. Haha. Sampai sahaje di TEMPAT yg dituju. Kami semue mencari PORT yang sesuai utk dilandingkan khemah kami. Sebab kwsn nye sedikit limited. Sbb TERLAMPAU CANTEK kan. Hehe. Jadi, kami pun mule bermandi-manda dan antara mereka-mereka yang EXCITED untuk MENENGGELAMKAN DIRI ke dalam laut yg ibarat ‘KOLAM GARAM’ itu adalah? JENG JENG JENG ! haha. Dimenangi oleh ! HANUM FAUZIRA MD.DIL, NASHRATULNUR MUSADDIN, NUR MARYAM TARMIZI, NOR FARIDA MANSOR dan saya! NORAISHAH RAMLI. Haha. Kebenarannye adalah, kami bukan gdis-gdis JAKON cumee kami tidak mahu melengahkan mase dan control-control malu mcm mereka yg laen. Haha. Siape sgke, akan HUJAN pula ditengahari atau petang. Nnt tak puas BERMANDI-MANDIAN. Haha.


Permainan biase apabile ke pantai adalah ‘MONYET-NYONYET’. Wakaka. Ape ke pelik sgt name kau bagi ecah oiii! Haha. Dan saat-saat permainan itu rancak dilakukan adalah saat manis bagi sha dan rakan-rakan yg laen. Korg semue sgt SPORTOTO ah guyyysss! Opps! Bukan kami men NO ye. Kami tau HARAM. Hehe. Maksud sha. Korg semua sgt SPORTING. Haa. Bru betoi. Hehe. ABDUL HAFIZ OTHMAN pula decide utk sewa kayak. Dan kami bergilir-gilir rase men kayak. Yg tak tahu pon hentam kromo naekk gak. Alhamdulillah, pandai pulang ke daratan dgn SELAMAT. Jike tidak, tidak balik lah mereka semue. Haha. Dan sha naekk kayak bersame MARDHIAH MOHD ZABIDI, sib bek sha ingat lah sikit-sikit pengalaman berkayak zaman sekolah dulu. Haha. Sib bek kite selamat kan MAR kan? Hoho. Semestinye lah kami selamat, ALLAH sentiase bersama-sama kami yang PERCAYA PADANYA. Ehemm. Ustazah pulak tetibe ye? Ape salahnye kan. Doa-doa kan lah. Hehe. Kitorg sempat main ‘TIMBUS-TENGGELAM’ pasir. Name permainan baru. Haha. Moment yg sgt BEST!


Dan yg paling BEST, time maen ‘BANANA SPLIT’. Wakaka. Mereka yang menyahut cabaran ini adalah NUR HANISAH MOHD ISA ( photographer – atas BOT sahaja, tp bayaran ttp same. Haha ), NORAISHAH RAMLI ( naik banana ah a.k.a ECAH KENIT. Wakaka ), MUHAMMAD ADAM RAMLI ( adik ku sygg yg digilai RAMAI. Uwerkk! Hehe ), MARDHIAH MOHD ZABIDI ( yg 1st time nak try, terbaekk kan wey? Smpai berdarah kembali luke lamanye ), MUHAMMAD NURIZWAN ALI ( kami perlukan orang seperti dia, untuk membantu mengangkat kami selepas dijatuhkan. Ape mksudnye tuh? TETTTT. Hehe ), NUR MAYRAM AHMAD TARMIZI dan juga MUHAMMAD IMRAN RAZALI. Hehe. Keciann dekat NISAH dan sampai naek MABUK LAUT die. Tapi tetap meneruskan JOB nye sebagai PHOTOGRAPHER dan Alhamdulillah, photo-photo yg terhasil memuaskan hati dan jiwa-jiwa kami. SPECIAL THANKS to you NISAH. Tak lame lepas tuh, hujannnnnn ouhhh. Sib bek kitorg sempat bermandi-mande dengan puas nye. Sha upload photo-photo kitorg kat sane utk tatapan you all semue yee. SELAMAT MENJAMU MATA! Wee.


Tak lame lepas tuh kan, ofis mak sha pulak buat FAMILY DAY kat PD, ape ke name tempat kitorg duduk tuh ye? SUNSHINE BEACH RESORT. Dipromotekan disini, korg semue kalau pergi ke PD, tidak kirelah bersame family, rakan-rakan atau tawan-tawan. Hehe. Janganlah pilih RESORT ini, ownernye adalah CINA. Condition bilik-biliknye juge kurang MEMUASKAN, cume pool nye aje lah yang boleh dikatekan BEST lah cedikit. Hehe. Ini hanyelah sebagai info utk you all bagi mencapai PERCUTIAN yang diidam-idamkan. Cewahhhh! Sampai je dah petang. Kitorg naik tukar baju, trus turun untuk maen GAMES yang disediakan. Haha. Abis semue acara kitorg masuk, dan habis semue adiah kitorg bolot. Haha. Relax ahh semue ahli family yg laen, name pon FAMILY DAY kan, menang kalah laen cerite lah, kitorg masuk je semue untuk tolong-tolong memeriahkan, TAK SANGKE PULAK KITORG MENANG BANYAK NYAHH! Haha. Best! Mak, moksu, ayhsu, angah,adik ceikh sgt SPORTING! Kite memang FAMILY HAPPENING lahh. Terbaekk wokkk! Haha. Banyak gak game, antaranye LARI DALAM KAIN PELEKAT, TELUR TERBANG, MAKE UP ARTIST, macam-macam lah. Dan lepas maen semue, baru lah ABAH tersyg dtg. BERGAYE SAKAN dgn VID CAM nye. Hehe. Merakam detik-detik bahagia ahli keluarganye. Hehe. Dah abis semua, org naekkk ats. Kitorg trus ke pantai dan BERMANDI-MANDA. Sekali lagi naek BANANA. Kali nih dengan family pulak. Mak, abah, ayhsu, angah dan sha. Moksu, adik yaya dan adik ceikh naik bot. hehe. BEST sgttttt. Pengalaman yg sgttttt besttt! Tak terluah rasenye. TERIME KASIH family ku semue. Sayanggggg semua sgt-sgt! Muahahahaha. Malam tuh ade dinner. TEMANYE FLORA FAUNA, ala-ala HAWAI dan wajib pakai MASK. Haha. Lihatlah photo-photo ini ye! TAFADDOL MASYKURO!

* oppss! xpenah pakai MASK, dan MASK ini sgt cantek!
sayanggg gilee ah MASK nih, thanks MAK sayangg *


* nih pulak adik ku ( MUHAMMAD SOLEH ) yang sgt ensem!
MENANG 1st place nih kategori kanak-kanak.
hehe *


* adik yaya ( sepupu sha ). hehe. sgt comel kan die ?
kalau sha anta masuk contest photo nih,
msti bole menang! *

No comments: